onsdag 8 april 2015

Ja, må jag leva...

Då var det födelsedagsfirande igen på JordenResaRunt. Denna gång var det min tur. Vilken gång i ordningen det var för min del kan vi ju prata tyst om. 

Skönsång och uppvaktande på sängen av fru och barn. Ett riktigt skönt morgondopp innan en lyxig brunch. Att vara på stranden tidigt på morgonen var riktigt behagligt. Lugnt och stilla. Brunchen intog vi på ett engelskt tehus och den bestod, som sig bör, av äggröra, bacon, korv, tomat, svamp och kaffe. Njutning på en tallrik.


Efter siesta och Fia-spelande med barnen (inte fick jag vinna idag heller) var det hög tid för nästa kulinariska höjdpunkt. Finfika på en franska chocolateria.



Hyfsat intag av kalorier än så länge alltså. För att bli av med några och för att svalka oss något fick det bli ett långt eftermiddagsdopp.

Som grand finale blev det middag med en helt annan smakpalett än den vi gjort oss vana vid. Mexikanskt. Så var en mycket bra födelsedag till ända. Det är långt ifrån varje år man är så lyckligt lottade att man är på JordenResaRunt. Vi får se var jag är nästa år.

4 kommentarer:

  1. Stort grattis! Elin, Linda och Mattias

    SvaraRadera
  2. Grattis! Henrik Helena Emmie

    SvaraRadera
  3. Grattis på 25 årsdagen - för det var väl 25.... /Johnny

    SvaraRadera
  4. Tack allihop! Visst är det 25...
    // Marcus

    SvaraRadera