tisdag 31 mars 2015

Matildas födelsedag

Idag är det tredje gången jag tillbringar min födelsedag utomlands; en gång i Köpenhamn, en gång i Paris och den här gången på Koh Lipe i Thailand. Alla tillfällena har varit trevliga, vart och ett på sitt vis.


Dagen började som sig bör med skönsång och jag uppvaktades med ett kokosoljebaserat skönhetsmedel. Det är väl nu när jag uppnått den aktningsvärda åldern av 38 år som någon tyckte att jag behövde lite hjälp att bevara min ungdom. ;-)

Under dagen i övrigt har det inte varit några stora åthävor, men ändå lite extra guldkant. Frukosten avslutades med ett stort fruktfat och födelsedagslunchen intogs på vårt "lunchhak" med utsikt.


På eftermiddagen förgylldes islatten med en bit mörk choklad - första chokladen på en månad! 


Innan vi gick iväg för att äta middag spelade vi dagens andra parti Fia och inte hade de andra vett att låta mig vinna heller ;-) utan jag lyckade bara med nöd och näppe undvika sistaplatsen.


Efter lite magkrångel häromveckan har jag känt mig lite mindre sugen på thaimat, och det, i kombination med att vi inte hittat något ställe med riktigt bra thaimat här på Lipe, gjorde att det blev indiskt till middag - Chicken Madras. Lagom spicy och väldigt god! Barnen är helt sålda på naan med smör, så de äter också gärna på den här restaurangen.


Födelsedagstårta hoppade vi över, men tog varsin glass till efterrätt. (Japp, Vidar sitter i selen på ryggen - mycket praktiskt att ha honom där när man inte vill att han ska äta glass! ;-) )


Nu avrundar jag kvällen med lite läsning på altanen och laddar för nästa födelsedagsfirande om bara några dagar. Jag passar också på att tacka för alla grattishälsningar jag fått! <3 Är det någon som tycker att jag är trist som inte svarar på sms beror det på att mitt SIM-kort lagt av; mail, iMessage eller What'sApp är det som gäller om man vill kommunicera med mig.

5 kommentarer:

  1. Glad Påsk!! 💚💛💜från Fb på Backa.
    Fortsätt att njuta på ert spännande äventyr. Vi hör av oss efter påsklovet när alla kompisar är tillbaka. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad Påsk till er också! Då ser jag fram emot er hälsning efter lovet. :-) Kram Svante

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Stort grattis på dagen! Ni ser att det fantastiskt härligt. Kram Mattias, Linda och Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjärtligt tack! Ja, som det knappast undgått någon läsare här har vi det fantastiskt bra. :-) Vi är så glada att vi tog chansen att åka iväg. Kul att ni följer vårt äventyr här på bloggen. Kram!

      Radera