lördag 24 juni 2017

Ett års förändringar

Vi reser ju i princip aldrig till samma ställe två gånger, men nu i sommar blir det faktiskt två undantag från den "regeln" då vi nu är på Na Dan och ska vidare till Mai Pen Rai. Det enda undantag jag kan påminna mig i övrigt är Numana i Italien. 


Men när man återkommer till ett ställe igen är det intressant att se vad som ändrat sig sedan sist. Ett år sedan alltså när det gäller Na Dan.


För det första har stranden gått blivit bredare. Jo, det är sant. Tydligen ska det bero på de häftiga stormar som härjade i området kring nyår. Det skrevs till och med en del om dessa i svensk media. Stormarna har helt enkelt flyttat sand uppifrån området med vegetation och ut i vattnet och resultat är en bredare strand. 


Det andra förändringen är att det verkar vara lite mer folk här i år än i fjol. Missförstå mig inte nu, det är fortfarande i princip helt öde stränder. Och går man några hundra meter norrut från bungalowtanten och busiga tanterna kan man ta bort "i princip" för då är det helt öde. Där finns inte en käft om man bortser från enstaka fiskare. Men trots det känns det som att det är lite mer folk i rörelse häromkring. Men det är nästan uteslutande thailändare. 


Vidare kan man konstatera att det byggs lite varstans. Det dyker upp några bungalows lite här och var längs med stranden, men jag undrar vem ska bo där. Det känns som att utbudet är bra mycket större än efterfrågan. Exempelvis har bungalowtanten 20 bungalows och på vardagarna är max 5 uthyrda (vi har två) och på helgerna max 10. 


I övrigt är allt sig likt och jag tänkte avsluta med att konstatera att det tog drygt 40 år innan jag tog mig ur villfarelsen att grillen ska sitta där fram på fordon:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar